Блог по адаптації Joomla 4 та 5

        Тема сьогоднішної розмови стосується малого, середнього, та великого бізнесу, що в своєму штаті мають технічних спеціалістів для обслуговування програмного забезпечення, але між іншим лишаються працювати в програмних продуктах російського розробника «1с» (окей, вони вже перейменувались). Так,  BAS і BAF – це теж від 1с, і якщо ви сплачуєте за підписку з оновлення, 50% грошей (згідно умов франшизи) надходить до російської компанії через компанії-прокладки, що були створені в Європі, або будь де. А це чималі гроші. Всі ми бачимо, що санкції не працюють саме через такі схеми-прокладки. Саме тому я закликаю не сплачувати оновлення. Оновлення друкованих та звітних форм можна виконувати власноруч, за допомогою власних технічних спеціалістів.  Або якщо своїх спеціалістів компанія не має, то цю роботу можна замовити у місцевого спеціаліста. Знайти його можна спеціалізованих українських форумах. Тобто знайти можна, і це не проблема.  І це вийде значно дешевше , ніж в офіціальній підписці. І значно швидше.

        Повернемось до технічної частини моїх міркувань. Що робити, якщо залежність від 1с існує, але у вас в думках перехід на іншу систему. У більшості компаній залежність лишається через бухгалтерію. Бо там і податки, і перевірки, і штрафи.

Перший варіант – перенесення своєї бухгалтерії до альтернативної системи. Про альтернативи я вже писав ось тутЇх багато, і я описував ті, на які слід звернути увагу.  Більшість з них працюють у хмарі, і коштує це по абонентній платі за 1 робоче місце. Якщо у вас один бухгалтер, або декілька, то сума витрат буде сорозмірно з підпискою ІТС. А може й дешевше. Проте вам перенесуть всі залишки на нову систему, бо вже існують обробки і команди по перенесенню даних. Якщо у вас більш-менш стандартна бухгалтерія, то проблем по перенесенню даних не буде. Але вибирайте програму, яка вам підійде функціонально.

                Другий варіант більше технічний. Якщо подивитись на вашу базу даних узагальнено, то це деякий «контент», що містить фінансову інформацію. І зберігається цей контент або у файлі (якщо у вас файловий варіант бази даних), або на SQL-сервері. На часі байдуже яка у вас конфігурація (Бухгалтерія, Управління торгівлею, чи Управління виробничим підприємством). Концептуально у нас є база даних на SQL. Ми можемо читати і записувати дані з неї з будь-якої системи, що має драйвер SQL. Таким чином ми можем прочитати дані, або перенести ці дані до іншого SQL-сервера. Тільки нову структуру бази даних ви можете побудувати як вам потрібно, і трішечки зовсім не так, як це зробила 1с.

Ось так виглядає база даних «Бухгалтерія для України» в середовищі SQL. Особисто мені не подобаються назви таблиць та полів. Якесь Reference18,  Reference19.  Назви полів: Fld382, Fld385. Але така концепція найменувань розроблена в  1с, і ці назви прописані у схемі БД (бази даних) в ядрі конфігурації.

Вигляд бази даних «Бухгалтерія для України» в середовищі SQL.

У даному випадку Reference19 – це довідник  «Контрагентів» (Клієнтів). Fld385 – це поле «Коментаря».

Таким чином, саму базу даних в середовищі SQL ми бачимо, і читаємо. Можемо виконати будь-який запит. Якщо не знаємо схему запиту, його можна піддивитись у профайлері.

Я показав, що працювати із базою даних 1с можна з будь-якої  системи, яка має при собі драйвер з`єднання із SQL-сервером. В мене немає мети розробити аля-1с. Це безглуздо. Але ці дані ми можемо прочитати,і можемо перенести до іншої бази даних, або просто взаємодіяти зі «спадщиною», в ланцюзі.

В наступній статті я покажу, що це не дуже складно.  Застосовувати буду GNU open source системи. Та доведеться вивчати інші системи, не тільки 1с/BAF/BAS.

Перший варіант – перенесення своєї бухгалтерії до альтернативної системи. Про альтернативи я вже писав ось тут

Блог нашого проекту бухгалтерського обліку